AGXR

Animation & graphics i en VR/AR kontekst

Tid: Torsdag d. 27 september kl 19:00
Sted: TBC

AGXR er en serie af talks omkring brugen af animation og grafik i en VR/AR-kontekst. Hør på frontløbere inden for feltet dele deres erfaringer på området. Hvilke evner, teknologier og brugscenarier skal animations- og grafikindustrierne forberede sig på med udbredelsen af XR?

Program

Mette Tange / Tumblehead 19.00 – 19.45
Erfaringer med VR animation

Mette Tange er animator med erfaring indenfor VR produktioner så som Piggy og Age of Sail.

Mark Davies & FX Goby / Nexus / Google Spotlight 19.45 – 20.25
Animation i VR

FX Goby (meddirektør) og Mark Davies (samarbejdsprojektleder) vil diskutere om deres erfaringer af produktionen af ‘Back to the Moon’. Denne hyldest til filmpioner George Méliès blev udgivet samtidig som en fuld VR-oplevelse, et interaktiv “magisk vindue” oplevelse gennem mobil appen, Google Spotlight Stories, en YouTube 360-film og en mere traditionel lineær redigering. FX og Mark vil diskutere projektets rejse, mens de udforsker, hvad de lærte om fordybende og interaktiv film produktion.

EDWON  / Waba VR 20.25 – 21.00
Edwon er en tidligere Imagineer, der nu skaber nuttede teknologi, virtuelle figurer, animation og videoer! Han deler sine erfaringer ved at bruge animation og AI til at skabe verdens første intelligente virtuelle companion. WABA er en udforskning af processuelle animationer, kunstig intelligens og begrebet levende virtuelle “legetøj”, et spændende nyt domæne for animations- og spilverdenen.

Waba er en interaktiv karakter, empati simulator og et virtuelt kæledyr! Waba wobbler, når du rører ved ham, og han vil også wobble dine heartstrings. Waba blev udviklet til controller-baseret VR med det formål at skabe en speciel form for interaktivitet og tilstedeværelse, der kun kan eksistere inden for virtual reality.

 

Speakere

Tak til vores partnere